вторник, 30 март 2021 г.

Актуални рекламни тенденции при бельото за 2021 година

Някога простият въпрос беше: боксерки или слипове? В днешно време е малко по-сложно. Дамското бельо е изключително печеливша индустрия с много по-голямо разнообразие от типа бельо, продавано на жените в сравнение с мъжкото бельо. Но отскоро мъжкото бельо стана по-важно и пазарът започна да се разширява.

Риана пусна своята колекция мъжко бельо Fenty X Savage на 2 октомври. От излизането си насам, колекцията, включваща слипове, боксерки, комплекти пижами и халати, се разпродаде в повечето размери. Риана бе създала дамска линия бельо, която беше изключително успешна от дебюта си през 2019 година. 

Бельото Fenty X Savage се предлага в голямо разнообразие от размери и използвани модели в модното шоу, които традиционно не са тези, които виждате да се разхождат по подиумите. Опитът на марката да бъде по-представителна с тяхната реклама беше много успешен. Риана се погрижи да не се отклонява от това, когато пускаше мъжката си линия бельо. 

Прекалено малка ниша ли е този пазар, за да бъде успешен? Или ще има бъдещо търсене на повече цвят, стилове и разнообразие в мъжкото бельо? 

Сексуализацията на мъжкото бельо е нещо, което виждаме по-малко в сравнение с това, че се предлага на пазара като практичност.

От 1982 г. насам Калвин Клайн използва за модели Том Хинтнаус, Марк Уолбърг и в последно време Джъстин Бийбър, за да предлага мъжкото бельо като нещо секси. В допълнение към самата кампания има и тенденция в социалните медии, с която техните последователи могат да взаимодействат.

Що се отнася до моделите в рекламните кампании на мъжко бельо, обаче, Калвин Клайн е селективен по отношение на това кои са избрали да моделират и очакванията, които трябва да отговарят на техните модели, както мъже, така и жени. През 2004 г. видяхме кампанията на Dove's Love Your Body, стартирана от проекта на Dove's Self Esteem. Проектът Dove Self Esteem има за цел да изгради доверие у жените и младите момичета. След стартирането му видяхме тласък за по-приобщаваща реклама за почти всичко, продавано на жени. Хигиенните продукти, противозачатъчните хапчета и бельо видяха по-широко представяне на жените в тяхната реклама.

Въпреки че Dove е начело на приобщаващия маркетинг за жени, те не са провеждали подобни кампании, които насърчават позитивността на тялото при мъжете. Рекламата на мъжкото облекло и бельо все още няма представяне на тела, които са „нормални“ или включват различни по големина тела, расово малцинствени общности и увреждания.

Има ли причина известните марки да се откажат от по-голямото представителство в маркетинга спрямо мъжете? Може би малко шокиращо, Axe беше една от първите големи марки, които потопиха палеца си в приобщаваща реклама за мъжко бельо с техния „Вашият нов магически рекламен клип“ за 2016 г.

Разпознаваемите марки дамско бельо са се постарали да бъдат по-приобщаващи към своите модели, дори и да правят това косвено. Victoria's Secret потвърди, че няма да излъчи прочутото си модно шоу през 2020 г. и вместо това ще се съсредоточи върху развитието на пазара на Victoria's Secret, а марката AdoreMe стана много популярна от старта си през 2012 г. като достъпен и приобщаващ търговец на бельо.

Неотдавна Ханес стартира кампанията си „Всеки бод“  , която може би е най-приобщаващата реклама, виждана в мъжкото бельо досега. Ханес се опитва да предефинира асоциациите, които тяхната аудитория може да има, с мъжественост и търсене по определен начин. 

Тъй като основните медии стават по-удобни, предефинирайки традиционните роли на мъжественост и по-известните марки се опитват да бъдат по-приобщаващи към мъжкия маркетинг, може да започнем да виждаме промяна в начина, по който мъжкото бельо се продава и рекламира.

Дистанционната работа отговорна ли е за тихото напускане?

Много традиционалистки лидери приписват този спад в производителността и нарастването на тихото напускане на дистанционната работа, но дал...