Всички можем да вземем поука (или няколко) от кралицата на маркетинга. Ето само пет стратегии за изграждане на вашата марка и пускане на пазара като Бионсе.
Аз съм член на Beyhive с карти. Не по зловещия, гъмжащ навсякъде междумрежата, атакуващ мразещите Бионсе начин. Но типът, който не само се наслаждава на настроението на нейната музика, но също така се възхищава на нейните бизнес умения и брилянтни маркетингови стратегии. Така че, както можете да си представите, новината за издаването на последния й албум беше доста голяма работа за мен. В истинска форма на Бионсе, последният й анонс на нов албум не беше нищо друго освен маркетингов гений.
Ако искате да рекламирате себе си, марката или бизнеса си като Бионсе, направете тези пет неща.
1. Създавайте постоянно качествено съдържание
Истината е, че на този етап от кариерата си Бионсе може да обяви издаването на рок и хората ще се редят на опашка, за да го купят. Но това е така, защото от края на 90-те години тя непрекъснато произвежда качествена работа, въпреки че направи няколко промени в кариерата и живота си.
От успех на момичешка група до соло изпълнител, брак, майчинство, брачна криза и повече майчинство до множество световни турнета и дори филмова кариера, Бионсе е неизменно на сцената вече повече от две десетилетия. Независимо от дълголетието на вашия бизнес, урокът по последователност е ключов елемент от маркетинговия процес, който не трябва да пренебрегвате.
Последователността ражда майсторство. Освен това ви държи на преден план в очите на потребителя. И с постоянно качествено съдържание, в крайна сметка ще изградите своя собствена база от фенове – може би не толкова ентусиазирани като Beyhive – но вашето племе ще гледа, чака и ще бъде на ръба на местата си, очаквайки следващото ви нещо. Когато се наливате в тях последователно, те ще бъдат повече от склонни да купуват.
2. Издълбайте своя собствена пътека
С последното съобщение на Бионсе идва възможността да закупите новия й албум под формата на компактдиск. Да, 2022 г. е и тя продава дискове. Не помня кога за последен път съм слушал компактдиск, още по-малко съм купил такъв — но като безброй други, веднага поръчах предварително своя. И това е само последният пример за гения, който тя влага в маркетинговите си усилия. Тя е олицетворение на маркетинговата тактика на зигинг, когато всички останали са на заг. Абсолютно най-лошото нещо, което можете да направите за вашия бизнес, е да направите 5011-та версия на същото нещо, което всички останали правят. Как можеш да си различен? Какво ще кажете за вашия подход е уникален? Какво мислите, че противоречи директно на нормата във вашето пространство? Колкото повече можете да се движите в посока на уникалността, толкова повече
3. Изградете очакване
Въпреки че Бионсе обяви предстоящия си албум на 16 юни, действителната дата на издаване е 29 юли. Това позволява цели шест седмици предварителна промоция (и предварителни продажби), преди албумът действително да бъде наличен. Една от най-големите грешки на новобранците, които виждам, че предприемачите правят, е неразбирането, че маркетингът отнема време. От планирането на издаване на книга до организирането на събитие на живо или нещо между тях, ключовият урок тук е, че въпреки че има много неща, които можете да направите в последния момент във вашия бизнес (ако е абсолютно необходимо), маркетингът не е от тях. Изграждането на подходящо време преди промоцията е от съществено значение за успеха.
4. Пазарувайте холистично
Въпреки че повечето от нас знаят интуитивно, че никога не е разумно да слагаме всичките си яйца в една кошница, повечето предприемачи се чувстват комфортно от маркетинга само по един начин. В този момент забележете, че едва ли можете да сте навсякъде, без да видите нещо за най-новото музикално начинание на Бионсе.
Въпреки че първоначалното й съобщение се случи в социалните медии чрез туит от компанията за стрийминг на музика на Джей Зи , тази „новина“ също става новината. Беше широко отразен по телевизията, радиото, вестниците и списанията — включително перфектно навременна версия на корицата на британския Vogue. Широкият маркетинг по този начин не само увеличава обхвата на марката, но е и безплатен. Сега, разбира се, цената може да не е проблем за Бионсе, но за повечето собственици на бизнес, които се борят да се справят с нарастващите разходи за реклами в социалните медии и повечето други неща в наши дни, разбирайки как да увеличат максимално органичните маркетингови стратегии, включително използването на традиционните медии, е задължително.
5. Стимулирайте множество покупки
Моето момиче продава кутии. Кутии, всички. Пълен с неща, които не можете да видите! Но хора като мен все пак ги купуват. В още една гениална маркетингова тактика, Бионсе продава предварително четири различни бокс сета за новия си проект. Обикновено купувачите знаят, че ще получат тениска, гореспоменатия компактдиск и брошура, но нямат представа как изглежда някой от тези артикули. Всеки комплект се различава само по номера на позата, към който е присвоен. Предлагат се четири пози и удобно всеки купувач е ограничен до четири покупки. Истинският ентусиаст на Beyhive вероятно ще закупи по една от всяка поза. Какво можете да научите от това? Помислете за начини, по които можете да стимулирате множество покупки на същия или подобен продукт или услуга. Защо да спирате на една продажба от всеки клиент или клиент, когато можете да получите две, три, четири или дори повече?
Въпреки че повечето няма да знаят какво е да си световна музикална суперзвезда, всеки предприемач може да се възползва от поне един от уроците, които Бионсе предоставя в този най-нов начин, по който тя промени маркетинговата игра.
Няма коментари:
Публикуване на коментар