вторник, 9 март 2021 г.

Ще забравите 50% от това, което току-що сте научили за един час

 През изминалата година дигиталното обучение се превърна от приятна за нужда в необходимост. Без възможност за провеждане на лични обучения, компаниите се стичаха към облачни решения, които да им позволят да обучават все по-разпръсната и отдалечена работна сила. 

За мнозина LMS (Learning Management System) беше безопасно и очевидно решение. Преобразувайте сесиите за обучение, инструмента или процеса на обучение, традиционно споделени във формат в класната стая, в LMS курсове, лесно използваеми от всяко място и по всяко време. 

И все пак, въпреки популярността, непреодолими изследвания показват, че има недостатъци да се разчита единствено на LMS за обучение и обучение на служители. Ето четири от най-често срещаните подводни камъни, които всеки предприемач трябва да знае, когато оценява LMS решение и какво можете да направите с него.

1. Съдържанието на LMS курса бързо се забравя

Проучванията показват, че (по-специално кривата на забравянето от Ebbinghaus ) служителите ще забравят до 50% от току-що наученото в рамките на един час, без да преразглеждат материала. Този брой скача до 70% до следващия ден. 

Какво се случва? Нашата работна памет има ограничен капацитет, известен като когнитивно натоварване. Смята се, че средностатистическият възрастен може да съхранява между пет до девет нови части наведнъж в краткосрочната си памет . Така че, ако служителят премине двучасов курс на нов инструмент, вероятно ще забрави по-голямата част от обучението, когато отиде и използва инструмента на следващия ден. 

2. Не е лесно достъпен

Доклад на McKinsey установява, че служителите харчат „1,8 часа всеки ден - 9,3 часа на седмица, средно - за търсене и събиране на информация“. 

Ако този брой се чувства трудно да се преглътне, обзалагам се, че този сценарий не е такъв: на първия ден служител провежда курс за конкурентите на вашата компания, където научава за вашите уникални диференциатори. На 45 ден те се сблъскват срещу един от тези състезатели при търсене на търсене. За да припомнят информацията от обучението си, те трябва да намерят курса, правилния модул и да превъртят напред към точния раздел, само за да извикат състезателния диференциатор.  

Съчетано с това, че днес, вместо да могат да се обърнат към колега за бърз отговор, служителите очакват отговори по имейл, Slack и др. Резултатът е потресаващо количество време и енергия.

Извличането на знания от LMS курс изисква служител да напусне това, което прави, да намери курса и да определи точното място в курса, съдържащо отговора, който търси. 

Учещите екипи влагат толкова много енергия и усилия в разработването на тези курсове, но в крайна сметка, ако информацията не е лесно достъпна, тя няма да бъде използвана. 

3. Не е подсилен

Това се връща към първоначалното предизвикателство за капацитета на краткосрочната памет. Когато информацията не е подсилена и обработена в нашата работна памет, тя се изхвърля, за да се направи място за нови концепции и идеи. 

За да се запазят знанията, те трябва да бъдат подсилени, тъй като служителят се занимава с ежедневния си работен процес. Представете си, че се опитвате да научите баскетбол и треньорът ви превежда през двучасов курс и ви изпраща на път. Чувствате ли се като Стеф Къри? Вероятно не. 

По същия начин, по който основите на даден спорт се повтарят отново и отново, за да се превърне в дългосрочна памет, служителите се нуждаят от повтарящо се обучение за процеси и инструменти, преди да са опитни. 

4. Не отразява как служителите се учат извън работата

Да приемем, че сте у дома и искате да знаете как да приготвите най-добрите бъркани яйца в света. Шансовете са, че няма да прочетете стотици готварски книги, за да намерите тази рецепта. Обикновено търсене в Google, YouTube или Facebook и в рамките на секунди подготвяте празника на калибър на Антъни Бурдейн.

В личния ни живот информацията е незабавна. И все пак, в нашия професионален живот, ние сме принудени да продължим дълги курсове, които рядко са непосредствено приложими. 

По същество сме свикнали да учим така, както правим. Вместо да третираме обучението като корпоративна дестинация, ефективното професионално обучение трябва да се приведе в съответствие с нашите работни дни толкова просто и без триене, колкото търсенето в YouTube в личния ни живот. 

5. Не е предназначен за обучение по малки промени

Бизнесът се развива по-бързо от всякога. А скорошно проучване разкри, четиредесет и четири процента от фирми Промяна или актуализиране на инструмент процеси най-малко на всеки две седмици! Между бързо променящите се процеси, честото приемане на нови инструменти и самите инструменти, които непрекъснато се променят - служителите се борят да не спират. 

Обучението по тези промени с помощта на LMS ще изисква създаването на нов курс за всяка от тези чести актуализации. Поради ограничения във времето, бизнесът обикновено се отлага с ниско задържане, лесно игнорирани методи за комуникация на малки промени като имейл, Zoom срещи или Slack канали. Това води до загуба на важна информация и актуализации при ежедневното разбъркване. 

Методи за адаптиране на обучението ви към съвременната епоха

Въпреки всички недостатъци, все още има ползи за LMS платформите. Преди да изхвърлите вашия LMS през прозореца, запитайте се „какъв тип обучение е подходящо за обучение в стил на курса и какъв тип обучение не е?“  

Например, общи фирмени политики, обучение по безопасност или прегледи на отдели може да има смисъл да се предоставят във формат на курса. Но обучението по инструменти, процеси или методологии може да бъде по-добре предоставено в различен формат. 

За последното се уверете, че решавате следните ключови предизвикателства:

  • Укрепване: Как можете да подсилите решаващо обучение през ежедневния работен процес на служителя? 

  • Достъпност: Как можете да направите обучението незабавно достъпно в момента на нужда, точно там, където възникват въпроси? 

  • Смилаемост: Как вашето обучение може по-точно да отразява начина, по който служителите се учат извън работата? 

  • Гъвкавост: Как можете да тренирате върху тези малки, чести промени по начин, който решава горните предизвикателства? 

За щастие има нови решения за цифрови активи, специално проектирани за тези предизвикателства, които се свързват добре със съществуващ LMS. Съществуват и стратегии, които можете да възприемете, независимо от това какви инструменти използвате, за да адаптирате обучението си. 

За препоръки относно стратегии и решения, не се колебайте да се свържете с мен директно или да споделите най-добрите си практики в коментарите.

Дистанционната работа отговорна ли е за тихото напускане?

Много традиционалистки лидери приписват този спад в производителността и нарастването на тихото напускане на дистанционната работа, но дал...